
6 sposobów, jak zwiększyć sprzedaż na stronie internetowej
Spis treści
Przyglądając się przez lata stronom internetowym, już w ciągu kilku chwil mogę stwierdzić, czy strona jest dobra, czy nie. Oczywiście można rozpatrywać to pod wieloma względami np. czy strona jest technicznie dobrze wykonana, czy jest przejrzysta i estetyczna lub, czy wykorzystuje wszystkie możliwości do lepszego pozycjonowania w Google. Po latach zdobywanej praktyki uważam, że kluczowa jest jeszcze jedna zmienna, a mianowicie przygotowanie strony pod kątem sprzedaży.
Poniżej rozpiszę 6 elementów strony, które możesz poprawić, aby zwiększyć sprzedaż. Starałam się podać tu mniej oczywiste rzeczy, które może nie wszyscy poruszają. Wiadomo, że dobra strona musi ładnie wyglądać, szybko się otwierać, nie zawierać żadnych błędów i niedokończonych treści. Zakładam jednak, że wszystko to już jest dopracowane, a szukasz dodatkowych sposobów, aby tę stronę ulepszyć.
Jak sprawić, aby strona www była bardziej sprzedażowa?
1 Maksymalnie wykorzystaj slider
Obserwuje, że sekcja ,,slider” jest na wielu stronach bagatelizowana. Dodawane są najcześciej 2-3 zdjęcia na których widnieją napisy ,,Zapisz się już teraz” lub ,,Profesjonalne usługi na najwyższym poziomie”. TO NAJWIĘKSZYCH GRZECH przy stronach internetowych. Internauci , kiedy wchodzą na stronę internetową dosłownie skanują ją w 10 sekund. Podczas tej krótkiej chwili, jeśli nie znajdą takich informacji jak:
- kim jesteś,
- co sprzedajesz,
- jak można to kupić,
- jakie wartości wnosi Twoja oferta,
to prawdopodobnie wyjdą z Twojej strony. Właśnie dlatego sekcja ,,slider” jest tak ważna. Najlepiej zostań przy statycznym sliderze z jedną grafiką/zdjęciem (zamiast standardowych 3) i umieść na nim najważniejsze informacje. Postaraj się, aby było wszystko rozpisane czytelnie – to ma być pakiet informacji w pigułce.
Pamiętaj, że widok strony na telefonie jest dużo ważniejszy. Skup się na tym, aby treści na sliderze były czytelne w wersji mobilnej, a przyciski łatwe do kliknięcia.
Sprawdź poniżej, jak może wyglądać dobry slider i średni slider. Sam stwierdź, który bardziej przykuwa Twoją uwagę.




Przykład źle zaprojektowanego slidera | Przykład dobrze zaprojektowanego slidera |
Przedstawione informacja są mało czytelne | Konkretne informacje, od razu wiemy czego dotyczy strona. |
Nie wiemy, jak skontaktować się z salonem i jak zapisać się na zabieg. Trzeba przeszukać stronę, aby zdobyć te informacje. | Na pierwszy rzut oka widać, jak zarezerwować termin. Można szybko kliknąć na ikonę telefonu. |
Czcionka za mała i zbyt mała przerwa między wierszami. Tekst ciężko się czyta na telefonie. | Odpowiedni dobór czcionki, dobra wielkość i pogrubione ważne informacje. |
Mało czytelna czcionka na przycisku. | Przyciski CTA czytelne i duże. Odpowiednio kierują od razu do zapisów. |
2 Postaw na przejrzystość strony
Rozumiem, że często kusi nas, aby strona była taka WOW. Myślimy, że jak coś będzie się ruszać albo zrobimy coś oryginalnego, to wyróżnimy się z tłumu. Niestety w przypadku stron internetowych to tak nie działa. W Internecie liczy się czas, dlatego im bardziej przejrzyście, tym szybciej można znaleźć pożądane treści. Najlepiej postawić w takim przypadku na minimalizm, kontrasty i bardzo dobrą czytelność strony na urządzeniach mobilnych. Przejrzyste strony nie tylko dobrze się ogląda, ale świadczą one o tym, że są przemyślane, a co za tym idzie, ktoś postarał się zrobić to profesjonalnie. Użytkownik od razu ma przeczucie, że skoro ktoś profesjonalnie wykonał swoją stronę i jest rzetelny, na pewno również dobrze wykona dla niego usługę.
3 Szczegółowo i czytelnie rozpisz ofertę
Podstawy, podstawy, podstawy… których ciągle brakuje. Chcemy więcej klientów oraz chcemy sprzedawać droższe usługi, ale czy mamy w ogóle je w ofercie? A jeśli już mamy to czy są one czytelnie rozpisane i wskazują prawdziwe wartości, jakie zyskuje klient? Czas odrobić lekcje. Oferta powinna być dopracowana na tip-top. Oczywiście trzeba ją potem ładnie wyeksponować na stronie, żeby bez trudu można było ją znaleźć. Idealnie, jak możemy przedstawić swój cennik, pakiety i sposób w jaki można dokonać płatności.
4 Dodaj wyraźne CTA kierujące do sprzedaży
Może wydawać Ci się, że to banał, ale uwierz, że działa. Jeśli chcesz sprzedawać, to ułatw swoim klientom dokonanie zakupu. Mając w swojej ofercie usługi, dodaj na stronie widget z możliwością rezerwacji terminu, lub po prostu dokładnie opisz całą ścieżkę zakupu. Ludzie lubią mieć podane informacje jak na tacy i wiedzieć ile zapłacą i jak będzie wyglądał proces zakupu. Szczególnie dotyczy to bardziej niszowych usług. Nie musimy wchodzić w szczegóły, jeśli mamy salon fryzjerski, ale jak już zajmujemy się organizacją wesel to rozpisanie tych informacji to MUST HAVE.
5 Stwórz darmowy materiał do pobrania
Ebooki to w ostatnich latach hit i nie zapowiada się, żeby miało się to zmienić. Sam przyznaj, czy nie skusiłeś się nigdy na pobranie darmowego ebooka? Ebooki to świetna forma na przyciągnięcie uwagi oraz pokazanie się w roli eksperta. Wszyscy z nich chętnie korzystamy, dlatego warto to wykorzystać w swojej strategii marketingowej. Jest jednak w tym przypadku jedno małe, ale… Ebook musi być naprawdę soczysty!! Nie zachęcimy nikogo mało interesującym contentem. Twój ebook musi zawierać informacje, które będą albo bardzo inspirujące, albo bardzo przydatne dla użytkownika. Pamiętaj, że zawsze, kiedy dajemy coś za darmo działa tzw. efekt wdzięczności, czyli jest większa szansa, że ktoś coś u nas zamówi.
Na bardzo dobrze przygotowanych stronach pod sprzedaż możemy zaobserwować, że darmowe ebooki są praktycznie na pierwszym froncie. Umieszczane są najczęściej albo na sliderze, albo bezpośrednio pod nim. Dodatkowo w menu też możemy zobaczyć sekcje ,,Darmowe do pobrania“.


6 Pokaż wiarygodne opinie swoich klientów
Czy znamy jakieś potężniejsze narzędzie sprzedażowe od rekomendacji? Oj chyba byłoby ciężko znaleźć. Internauci nie wierzą w reklamy ani w nic co chociaż reklamę przypomina. Natomiast bezpamiętnie ufają opiniom nawet wystawianym przez ludzi, których nie znają. Zabawne, ale właśnie tak to działa. Jeśli udało Ci się nazbierać trochę opinii, to pokaż je w widocznym miejscu na stronie i postaraj się, aby były bardzo przekonujące. Najlepiej postaraj się o opinie ze zdjęciami, nazwiskiem i nazwą firmy. A już idealnie by było, gdybyś miał zdjęcie ze swoim klientem, który tak cudownie Cię chwali. Challange accepted? 🙂
Chcesz sam modyfikować swoją stronę?
Zapraszam Cię na moje szkolenie online na którym nauczę Cię, jak obsługiwać własną stronę internetową. Bez trudu będziesz mógł prowadzić bloga, aktualizować dane na stronie i poprawiać jej wygląd.