
Jak zdobyć więcej polubień na facebooku?
Spis treści
Liczba codziennych aktywnych użytkowników Facebooka w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 1,45 mld. Facebook stał się synonimem social mediów, miejscem obleganym przez ludzi różnych wyznań, zawód, zainteresowań czy poglądów. Zarówno dla wielkich korporacji, jak i dla małych biznesów Facebook jest bardzo atrakcyjnym miejscem promowania własnej marki między innymi dzięki możliwości dotarcia do bardzo dużej grupy ludzi w bardzo szybkim czasie. Dzięki ogromnej liczbie aktywnych użytkowników Facebook to nieporównywalny potencjał marketingowy oraz duże wyzwanie, aby sposób kreowania marki wzbudzało zaufanie i zaangażowanie odbiorców. Zdobywanie większej liczby fanów to kluczowy element strategii marketingowej. Nie możemy jednak skupiać się tylko i wyłącznie na nowych polubieniach, ale zawsze mieć z tyłu głowy myśl, na czym tak naprawdę polega prowadzenie skutecznego profilu firmowego na Facebook’u.
Zanim przejdziemy do konkretnych sposobów na zdobycie większej ilości like’ów przyjrzyjmy się fundamentalnym zasadom, o których nie powinno się zapominać prowadząc profesjonalnego fanpage’a. Mowa tu oczywiście o angażującym contencie. Skuteczna promocja na Facebooku jest dosłownie uzależniona od angażującej treści, która wzbudza emocje i zainteresowanie. Na Facebook’u w jednej chwili rozmawia tysiące osób i firm, w jednej sekundzie udostępnianych jest ogrom informacji. Potrzeba naprawdę silnego impulsu, aby skupić uwagę użytkownika właśnie na naszej treści i jeszcze zachęcić go do wykonania akcji.
Angażujący content to nie tylko grafika i tekst
Same grafiki i dodawane teksty mogą nie wystarczyć do utrzymania zaangażowania na wysokim poziomie. Do naszych działaniach powinniśmy również włączyć promocję przeprowadzane na zewnętrznych aplikacjach. Są to narzędzia, dzięki którym możemy zorganizować promocję kuponową lub profesjonalny konkurs z nagrodami.
Konkursy to dobry sposób na promowanie w social media również z technicznego punktu widzenia:
- zaprojektowana strona z konkursem może być również przeglądana przez aktualnie niezalogowanych użytkowników do Facebooka;
- bez problemu możemy podlinkować do naszego konkursu reklamy Facebook Ads;
- daje możliwość budowania bazy mailingowej zainteresowanych użytkowników;
- możemy zapraszać znajomych do udziału z poziomu aplikacji.
Facebook Ads oferuje ogromne możliwości, jeśli chodzi o dobór grupy docelowej w celu dokładnego modelowania zasięgu promocji. Możemy określić lokalizację, płeć, wiek, zainteresowania czy wykonywany zawód odbiorcy, dzięki czemu precyzyjnie docieramy do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane prowadzoną przez nas promocją czy konkursem. Inną możliwością umieszczenia reklamy na facebooku jest płatna promocja publikowanych postów. Ten rodzaj reklamowania oferuje mniejsze możliwości profilowania, ale może być równie skuteczna, ponieważ jest to post, który wygląda o wiele bardziej wiarygodnie i naturalnie niż reklama ustawiana w Facebook Ads.
A teraz przejdźmy do konkretnego mięska, czyli:
7 sposobów na zdobycie lajków na Facebooku
1 Użyj wtyczki na stronie www OnePress Social Locker
Ta wtyczka blokuje zawartość postów i stron, wymagając od użytkownika polubienia Twoich profili w social media. Dopiero po polajkowaniu można odblokować resztę zawartości lub pobrać coś konkretnego z witryny. Czyż nie genialne?
2 Dodaj odnośnik do mediów społecznościowych w stopce maila
Ma to szczególne znaczenie jeśli wysyłasz duże ilości maili. Możesz do tego celu użyć Wisestamp, który pomoże Ci stworzyć profesjonalną stopkę z ikonkami do Twoich social mediów.
3 Dodawaj grafiki z możliwością udostępniania ich w mediach
Wciągające, inspirujące, a nawet zabawne zdjęcia użytkownicy chętnie udostępniają swoim znajomym. Najlepiej jeśli posłużysz się wtyczką, która od razu umożliwi udostępnienie grafiki taką jak Frizzly – Social Share Buttons. To tworzenia ciekawych grafik możesz użyć prostego i darmowego narzędzia, jakim jest Canva. Przykładem takiej grafiki może być mem.
4 Komentuj inne strony i profile w mediach społecznościowych
W większości przypadków osoba moderująca stronę w interesującej Cię branży jest znana, a tworzenie relacji z takimi osobami może pozytywnie wpłynąć na popularność Twoich mediów. Dzięki lajkowaniu i komentowaniu postów wiele osób może Cię zauważyć. Najlepiej, kiedy publikujesz posty jako Twoja strona – wtedy zainteresowani użytkownicy bez problemu mogą do Ciebie trafić i zostawić like.
5 Wykorzystuj inne portale społecznościowe
Twitter, Pinterest, Instagram i jakakolwiek inna platforma, na której jesteś aktywny może zdobyć dla Ciebie więcej lajków na Facebooku. Najłatwiejszym sposobem promowania swojej strony na FB jest Instagram, który w największym stopniu angażuje użytkowników. Wspominaj przy swoich postach o Facebooku i zachęcaj do jego odwiedzania.
6 Używaj hashtagów w postach na Facebooku
Jeśli myślisz, że hashtagi działają jedynie na Insta to jesteś w dużym błędzie. Hashtagi są istotną częścią każdej strategii mediów społecznościowych. W przeciwieństwie do Instagrama, gdzie posty z 11 hashtagami są najbardziej zaangażowane, Facebook najlepiej radzi sobie z 1 do 2 hashtagów na post.
7 Zapraszaj osoby, które polubiły Twoje posty
Nie każdy o tym wie, że możemy zaprosić do polubienia naszej strony osoby, które zareagowały na nasze wpisy. Wystarczy wyświetlić listę osób, które polubiły post i sprawdzić, czy znajdują się tam osoby, które jeszcze nie należą do grona naszych fanów.