Czy aby na pewno omawiasz ważne dla swoich klientów tematy? Udostępniasz posty, stories może nawet dodajesz filmy, czy podcasty, ale czy na pewno dbasz o najważniejsze rzeczy? Przedstawiam Ci 7 tematów, które powinieneś poruszać na swoich Social Mediach, jeśli chcesz wzmacniać swoją markę i poszerzać portfolio klientów. Do każdego podpunktu dodam krótki komentarz, aby nakierować Cię na odpowiednią drogę.

1. Rozwiewaj częste wątpliwości swoich klientów

W każdej branży klienci mają inne wątpliwości. Przykładowo w branży meblarskiej klienci mogą zachodzić w głowę, ile może trwać czekanie na termin lub wykonanie mebli?. Z kolei w branży fitness klienci mogą się zastanawiać, na ile lekcji do trenera personalnego trzeba się zapisać, aby mieć jakiekolwiek efekty?  Znajdź pytania, które nurtują Twoich klientów i odpowiadaj na nie.

2. Pokazuj proces swojej pracy

Istnieją pewne usługi/produkty, które w opinii klientów mogą uchodzić za drogie, ponieważ nie zdają sobie sprawy, ile kryje się za tym pracy i potrzebnego doświadczenia. Pokazuj wartość, którą oferujesz i uświadamiaj klienta, za co dokładnie płaci.  

3. Wskaż wartość, którą rzeczywiście otrzymuje klient

Warto czasem uświadomić swoich odbiorców co tak naprawdę zyskują, co nasza usługa / produkt może zmienić w ich życiu, jaką dajemy im wartość. Warto tutaj popatrzeć na to od strony klienta, postawić się na jego miejscu. Jeśli chcesz sprzedać usługę fryzjerską, to tak naprawdę wartością będzie np. większa pewność siebie a nie nowy kolor włosów. Widzisz różnicę, prawda?

4. Pokaż, jak powstała Twoja marka

Daj się poznać. Nie wszyscy wiedzą kim jesteś, czym się kierujesz i dlaczego w ogóle warto się zainteresować tym, co robisz. Pamiętaj też, że ciągle dopływają na Twoje profile nowi odbiorcy, dlatego warto powtarzać pewne informacje co jakiś czas. Czasem tylko nam się wydaje, że z pewnością każdy już wie, czym się zajmuje i na czym to polega.

5. Dokładnie opisz ścieżkę zakupu

W przypadku zwykłego sklepu internetowego sprawa jest prosta. A co z konsultacjami online? Sprzedażą ebooków i kursów, albo sprzedażą personalizowanych bransoletek? Twój klient musi dokładnie wiedzieć, jak może coś kupić od Ciebie. Możesz to pokazać nawet w formie infografiki. Poprowadź swojego klienta za rękę i krok po kroku pokazuj, jak może dokonąć zakupu.

6. Pokazuj się jako ekspert ze swojej dziedziny

Tak, tak.. wiem, że wałkuje ten temat już od dawna, ale nic na to nie poradzę, że to działa 🙂 Ten dział jest bardzo ważny. Twoje posty przede wszystkim powinny skupiać się na budowaniu wizerunku eksperta. Nie trzeba tu nawet wymyślać tematów. Po prostu pokazuj jak coś zrobić, podpowiadaj, ucz i rozmawiaj z odbiorcami.