Adres:
ul. Główna 112a, Św. Katarzyna (Gmina Siechnice pod Wrocławiem)

Mail:
kontakt@studiokreowania.pl

Telefon:
571-378-333

by Beata Dębska 3 listopada, 2020

Słowa, które sprzedają

Najpotężniejszą bronią sprzedaży są słowa. To, jak przedstawiciele handlowi prezentują swoją ofertę i rozmawiają z klientem, ma ogromny wpływ na wynik całego spotkania. Czasem użycie niewłaściwej frazy może rzucić negatywny cień na propozycję, podczas gdy posługiwanie się odpowiednimi słowami może skłonić klienta do natychmiastowego zakupu. Jak dobrze używać właściwych słów? Czy wiesz, jakich zwrotów użyć w różnych sytuacjach i dlaczego? Jak słowa, które słyszymy, wpływają na nasz proces podejmowania decyzji? W tym artykule przedstawię Ci 6 najpotężniejszych zwrotów, które gwarantują zwiększenie sprzedaży i pokażę Ci, jak powinieneś je wykorzystać w promocji.

Jak pisać żeby sprzedać?

6 słów, które wzmocnią Twoją sprzedaż

Poznaj 10 skutecznych fraz, które pomagają budować dobre relacje i podnoszą Twoją wiarygodność. Te słowa nie tylko dają Ci przewagę podczas rozmów z kontrahentami, ale doskonale sprawdzą się przy tworzeniu haseł reklamowych czy przyciągających nagłówków.

TY

Jeśli Twoja wypowiedź zaczyna się od słów ja / my / my itp., to już przegrałeś. Skupiając się na odbiorcy, budujemy z nim osobistą więź. Najlepszy rezultat uzyskamy, kiedy użyjemy imienia danej osoby. Badania dowodzą, że niektóre obszary naszego mózgu aktywują się, gdy słyszymy lub widzimy nasze imię, lub nazwisko.

Zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy, najlepiej używając jego imienia.

NOWY

Spójrzmy prawdzie w oczy. Wszyscy KOCHAMY nowości. Kiedy produkt / usługa jest nowa, wprowadza coś odmiennego do naszego życia. Apple wie o tym lepiej niż ktokolwiek inny. Każdego roku Apple uruchamia nowy iPhone. Każdego roku, pomimo dodania tylko kilku nowych funkcji, niezliczeni miłośnicy pragną mieć w swojej kieszeni NOWEGO iPhona. Nie zawsze możemy dysponować nowymi produktami czy usługami, ale zawsze możemy ogłosić nową promocję, nowe dodatki czy chociaż nowy sposób dostarczania towaru. Klienci są zaintrygowani najnowszym gadżetem, produktem lub ofertą. To słowo z pewnością skutecznie przyciągnie uwagę.

WARTOŚĆ

Oczywiście nie chodzi o samo słowo ,,wartość” a wskazanie jej w Twojej wypowiedzi. Znów potwierdza się tu zasada im mniej o nas a więcej o kliencie, tym lepiej. Pomiń wszystkie niesamowite funkcje, które zawiera Twój produkt lub usługa, i zamiast tego wskaż, jaką wartość będzie on stanowił dla Twojego klienta.

LIMITOWANY

Słowo ,,limitowany” mówi odbiorcy, że dany produkt występuje w ograniczonej ilości i nie może on czekać z decyzją o jego zakupie. W przypadku sprzedawania usług możemy zmotywować odbiorców ofertą ograniczoną czasowo. Nie ma co ukrywać, przedmioty będące „na wyczerpaniu” bardzo przyciągają naszą uwagę. Wydają się po prostu bardziej atrakcyjne, wyjątkowe. W życiu codziennym również bardziej doceniamy rzeczy odległe i na ogół niedostępne.

WYOBRAŹ SOBIE

 

Historie łatwiej są przez nas zapamiętywane niż suche informacje o sprzedawanych produktach. Najlepsi sprzedawcy nie tylko wykorzystują historie w swoich wypowiedziach, ale także sprawiają, że potencjalni klienci postrzegają siebie jako głównych bohaterów. Słowo wyobraź sobie może być w tym niezwykle pomocne. Nagle wizja nie jest już tylko w umyśle sprzedawcy; to wspólna wizja. Jeśli potrafisz zaszczepić w kimś pożądaną wizją, to z pewnością z łatwością Ci przyjdzie zachęcenie go do określonego działania.

PONIEWAŻ

W 1977 r. psycholog Ellen Langer przeprowadziła eksperyment, który udowodnił, że tak długo, jak możemy uzasadnić jakąś prośbę, inni są gotowi ją wykonać. Langer i jej zespół udowodnili to, próbując ominąć kolejkę do ksera. Za każdym razem, gdy widzieli kogoś czekającego przy ksero, jeden z badaczy podchodził z prośbą o pozwolenie o przepuszczenie go w kolejce, używając jednej z trzech próśb:

  1. Przepraszam. Czy mogę skorzystać z ksero?
  2. Przepraszam. Czy mogę skorzystać z ksero, ponieważ się śpieszę?
  3. Przepraszam. Czy mogę skorzystać z ksero, ponieważ muszę to skopiować?

Zauważ, że pierwsza opcja nie daje żadnego powodu. Druga zawiera wyraźne wyjaśnienie, dlaczego dana osoba musi użyć ksero najpierw. Trzeci jednak oferuje dość słabe uzasadnienie. W rzeczywistości można twierdzić, że trzecia wersja nie ma żadnego sensu.

Tylko 60% osób zgodziło się przepuścić kogoś w kolejce po usłyszeniu pierwszego pytania. Na drugie pytanie odpowiedziało pozytywnie ponad 90% osób.

To niesamowite jak jedno słowo może zmienić czyjeś nastawienie do nas. Jedno wyrażenie może zmienić wynik sprzedaży; przekonać potencjalnego klienta lub zniechęcić do naszej oferty. Zwróć uwagę na słowa, których używasz i włącz 6, o których wspomniałam, obserwując jak reagują Twoi odbiorcy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *