Prowadzisz małą firmę, ale zależy Ci na tym, aby postrzegali Cię jako profesjonalistę? Skrzynka mailową, mimo że jest już dość starą formą komunikacji, to wciąż jest jedną z najważniejszych narzędzi do korespondencji z klientami. Wystarczy dosłownie użyć kilku narzędzi i poświęcić małą chwilę temu tematowi, aby poprawić swój wizerunek i wywierać lepsze wrażenie na klientach.
Wygląd maila
Może nie zastanawiałeś się nigdy nad tym, ale po samym wyglądzie maila można już zrobić dobre pierwsze wrażenie, lub wręcz przeciwnie… Wystarczy przeskanować maila wzrokiem w kilka sekund, aby stwierdzić, czy mamy do czynienia z profesjonalną, godną zaufania firmą, czy z kimś, kto nie dba o szczegóły i wizerunek. Jeśli chcesz, aby Twój mail przyzwoicie się prezentował, powinieneś przede wszystkim zadbać o stopkę maila, logo wyświetlane przy tytule oraz Twoją nazwę. Krótko mówiąc, o trzy elementy, które pokazane są na poniższym screenie:
Stopka
Chcąc poprawić wygląd naszego maila, warto zacząć od stopki. Może dla niektórych być to największa zagadka, jak zrobić profesjonalnie wyglądająca stopkę ze zdjęciem lub naszym logo. Nie jest to jednak takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy użyć odpowiedniego programu, wpisać tam wszystkie nasze dane, załadować grafikę i gotowe! Przetestowałam wiele programów do tworzenia stopek i najlepszy, który znalazłam to www.hubspot.com/email-signature-generator. Jest to bardzo prosty generator stopek. Wystarczy utworzyć tam konto, a następnie wybrać szablon stopki i uzupełnić dane. W moim przypadku wyglądało to następująco:
Jedyną trudność, jaką możesz tu napotkać to wklejenie gotowej stopki do swojego maila. Pokażę, jak to zrobić na Gmailu, jednak u każdego operatora może się to trochę różnić. Jeśli nie będziesz mógł znaleźć miejsca do wklejenia swojej stopki, postaraj się poszukać w internecie podpowiedzi, bądź napisz bezpośrednio do operatora. W przypadku Gmaila gotową stopkę wklejasz w zakładce Ustawienia > Ogólne > Podpis.
Logo i nazwa
Kiedy mamy już gotową stopkę to zostaje nam tylko logo/zdjęcie i nazwa, aby dopieścić całość i cieszyć się profesjonalnym wizerunkiem. Tak samo, jak w przypadku stopki, pokażę to na przykładzie Gmaila, jeśli masz pocztę na innym serwisie, to musisz szukać w ustawieniach. Na Gmailu wystarczy przejść do Zarządzania kontem Gmail, następnie z bocznego menu wybrać Dane osobowe i tam zmienić zdjęcie i nazwę.
Profesjonalny mailing
Wcześniej pokazałam Ci drobne narzędzia, które już zmienią Twojego maila w ładnie wyglądający mail firmowy. Za to teraz pokażę Ci prawdziwą petardę 🙂 Długo szukałam narzędzia, który pozwoli mi wysłać zbiorczego maila do wszystkich moich klientów np. z informacją, że jestem na urlopie albo zmieniam cennik. Programy które wyszukiwałam były albo płatne, albo kiepsko zrobione. Na szczęście wpadłam na www.mailerlite.com.
Jakie możliwości daje nam mailerlite?
- stworzenie bazy mailingowej z możliwością podziału na różne kategorie
- stworzenie profesjonalnego szablonu maila, gdzie możemy wstawić np. logo i stopkę
- planowanie wysyłki maili
- sprawdzanie statystyk dotyczących naszych mailingów
A najważniejszą zaletą tego narzędzia jest to, że jest darmowy oraz łatwy w obsłudze 🙂
Tak wygląda to narzędzie od wewnątrz, akurat mamy tu widok na tryb edycji wyglądu maila. Oczywiście możemy ustawić wszystkie szczegóły dotyczące tematu maila, godziny wysyłki, przycisków z linkiem itd.
Szablony maili
Natłok zadań, milion telefonów i maili i wiecznie za mało czasu. Skądś to znasz? Jeśli tak to z pewnością przyda Ci się lista kilku podstawowych szablonów maili, które możesz wykorzystywać do codziennej pracy. Mimo natłoku zadań i pośpiechu warto wysłać profesjonalnego maila, który może sprawić, że klient chętniej zaakceptuje naszą ofertę.
Przedstawione przeze mnie narzędzia używam na co dzień w swojej pracy, więc z czystym sumieniem polecam. Dzięki zrobieniu stopki, nazwy, logo oraz skorzystaniu z kilku szablonów możecie stworzyć profesjonalnego maila, który zagwarantuje Wam dobre pierwsze wrażenie.